|
Leikkaus takana 1 vuosi, 9 kuukautta sitten
|
|
Moi
nyt on leikkaus takana. Eilen oli operaatio ja nyt lepäilen läppärin kanssa omassa sangyssä.
Leikkaus meni hyvin. Kovimmat kivut olivat silloin kun heräsin nukutuksesta mutta sain pian kipulääkettä jolloin olo koheni huomattavasti. Loppupäivänä väsytti aika paljon.
Nyt olo on ihan ok. Rintakehä tuntuu siltä kuin olisi ollut kovassa treenissä kuntosalilla. Liikkuminen on hiukan hankalaa muttei ylitsepääsemätöntä.
Voin kijoitella lisää kuulumisia myöhemmin jos ketään kiinnostaa? 
|
|
|
|
Cherish Yesterday, Dream About Tomorrow, Live Today
|
|
|
Re:Leikkaus takana 1 vuosi, 9 kuukautta sitten
|
|
kiinnostaa kuulla,itse suunnittelen leikkausta ja sen teko paikkaa...
missä kävit laitattamassa? oliko suomalainen vai virolainen?
toiv.toivut nopeasti! kerroppa kuulumisia parantumisesta 
|
|
sanna
|
|
|
|
|
|
|
Olo on edelleen ihan hyvä. Sain leikkauksen jälkeen antibioottikuurin joka tosin sai vähän ällön olon. Pahaa oloa ja vatsa oli aika sekaisin. Puhuin äsken hoitajan kanssa puhelimessa ja hän sanoi että voin lopettaa antibioottien ottamisen.
Rinnat ovat turvonneet mutta ne eivät ole kipeät. Rintoja ja erityisesti arpia on alkanut kutittamaan. Se taitaa kyllä olla ihan hyvä merkki?  Muuten olo on kyllä oikeastaan yllättävän hyvä  Odotin jotain paljon pahempaa.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kiva kuulla että kaikki meni hyvin! Itse vielä kerään rohkeutta, ja positiiviset kokemukset auttaa! 
|
|
Minni
|
|
|
|
|
|
|
Kyllä meitä kuulijoita riittää. Itseäni kiinnostaa ainakin ihan kaikki ensimmäisistä käynneistä toipumiseen. Kavereillakaan ei kenelläkään ole uutta "varustusta", niin harvoin pääsee kuulemaan oikeita tarinoita. Keskustelupalstoiltakin löytyy vain pätkiä....eli kerro kerro tarinasi Jenyy 
|
|
Kuulija
|
|
|
|
|
Re:Leikkaus takana 1 vuosi, 8 kuukautta sitten
|
|
Moi
leikkauksesta on kulunut nyt reilu 2 viikkoa ja paraneminen on sujunut hyvin.
Rintojen turvotus on laskenut jo huomattavasti ja implantit ovat alkaneet asettuakin jo aika hyvin paikoilleen vaikka lääkäri sanoi että tähän menee pari kuukautta (jopa 6kk).
Tunto ei ole vielä palannut rintoihin läheskään mutta siitäkin lääkäri sanoi että jollain saattaa mennä jopa 2 vuotta tähän. Nänneihin tunto on jo osittain palautunut mutta itse rintalihakseen ei niinkään.
Rintalihakset ovat melko kipeät mutta tämähän on varmaan ihan luonnollista koska lihas venyy ja muotoituu nyt implanttien mukaan. Kuten jo aiemmin sanoin, tuntuu vaan kuin olisi käynyt kovassa salitreenissä. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Heippa Jenny,
älä huolehdi tunnostasi, itselläni meni n. 2kk, mutta sitten kaikki oli entisellään. Asettumista kannattaa seurata tuo puolivuotta, mutta jollei siinä ajassa ala jo kunnolla laskeutumaan, niin hakeudu tarkastukeen. Kivutkin lievittävät aikanaan.
|
|
Pahin ohitse
|
|
|
|
|
|
|
|
Miten leikkausarvet tulevat häviämään, vai häviävätkö ollenkaan? Itselläni n. 2kk operaatiosta ja vielä on tummanpunaiset pitkät arvet.
|
|
Leikkausarvet
|
|
|
|
|
|
|
|
Kyllähän niiden pitäisi vaalentua vuoden sisään (tai no yksilöllistä kait sekin..) Kuinka hyvin sulla noin yleensä haavat paranee? Oletko laittanu mitään rasvaa arpiin?
|
|
|
|
|
|
|
|
silari
|
|
|
|
|
Vs: Re:Leikkaus takana 1 vuosi, 7 kuukautta sitten
|
|
Missäs Jenny kävit leikkauksessa? Tuliko rinnoista sellaiset kun ajattelit? Mukava kuulla leikkauksen jälkeisistä fiiliksistä, itse menossa syksyllä tallinaan ja ei oikein tiedä mitä odottaa... kauheeta kipua vaiko mitä 
|
|
harkinnassa
|
|
|
|
|
Vs: Re:Leikkaus takana 1 vuosi, 7 kuukautta sitten
|
|
|
Leikkausarpia en ole rasvaillut. Hiostais vain näin helteellä. Entä itse? Yleensä haavat paranee mulla hyvin. Vois sit olettaa, että ensi kesänä jo vaalentuneet.
|
|
Leikkausarvet
|
|
|
|
|
Vs: Leikkaus takana 1 vuosi, 6 kuukautta sitten
|
|
Sori kun on kestänyt vastauksessa!
Joo, rinnoista tuli semmoiset kuin halusinkin ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Ne ovat laskeutuneetkin nyt hyvin ja näyttävät tosi luonnollisilta
Arvet eivät ole vielä täysin vaalentuneet. Rasvailen niitä semmoisella arpigeelillä jotain sain lääkäriltäni. Lisäksi lääkäri sanoi että kannattaa muutenkin rasvailla kosteusvoiteella koko rintaa sillä se kuulemma nopettaa tunnon palaamista.
|
|
|
|
|
|
|
Vs: Leikkaus takana 1 vuosi, 6 kuukautta sitten
|
|
|
Kiitti Jenny kun jaat kokemuksiasia. Minua kiinnostaisi myöskin, missä olit ja saitko hyvää palvelua sekä myöskin hinta kokonaisuudessaan. Samoin minua kiinnostaisi minkä merkkiset ja kokoiset implantit otit?
|
|
Kiva kuulla
|
|
|
|
|
Vs: Leikkaus takana 1 vuosi, 5 kuukautta sitten
|
|
|
Implanttini ovat Allergan 325cc. Hinnaksi tuli vajaa 6000€.
Tänään oikea rinta on tuntunu vähän kipeältä. Olen tainnu nukkua jotenkin huonosti sen päällä. Lähinnä siis se lihas tuntuu kipeältä. Hmm..
|
|
|
|
|
|
|
Vs: Leikkaus takana 1 vuosi, 5 kuukautta sitten
|
|
Otatin 5 pv sitten implantit rintalihaksen alle rintojen ollessa epämuodostuneet ja kokoa a-aa 75. Kertoilen kokemuksestani  Kipu oli siedettävissä ja ennen operaatiota sai pillerin ja suoneen kipulääkettä leikkauksen jälkeen. Sittemmin menty perus särkkäreillä ja nukkumista varten vahvemmilla. Kipua voisi kuvailla puristavaksi tunteeksi, ei sen kummempaa. Sängystä pystyyn nousu onnistuu esim. heijaamalla ylös ottamalla polvitaipeesta kiinni jalka koukussa(jumpasta opittu turvallinen tapa nousta). Kotona kaikki sujuu kun ottaa sen asenteen, et on toipilaana ja toimii sen mukaisesti. Vielä on haavalaastarit ja tukiliivit. Nyt näkyvissä olevaan tulokseen tyytyväinen, koko on kroppaan sopiva  Muutosta ei huomaa silmiinpistävästi hupparin alta, mikä oli tarkoitus. Lopullinen tulos tietty myöhemmin.Pahoittelen yhteenputkeen kirjottamista, koneessa vikaa.
|
|
nanna
|
|
|
|
|
Vs: Leikkaus takana 1 vuosi, 2 kuukautta sitten
|
|
|
Hei Nanna,
minkäkokoiset implantit otit ja miltä lopputulos nyt näyttää?
|
|
Stellina
|
|
|
|
|
Vs: Leikkaus takana 1 vuosi sitten
|
|
|
Heips, koko on B75 ja muoto on hyvin luonnollisen näköinen nyt kun leikkauksen jälkeinen turvotus ym. on poissa. Koska omaa rasvakudosta oli erittäin vähän ennen leikkausta, rinnat tuntuvat kiinteämmiltä kuin luomut. Olen kokoon ja muotoon enemmän kuin tyytyväinen. Komplakaatioita ei tullut ja arpia rintojen alla tuskin huomaa. Olo on naisellisempi.
|
|
nanna
|
|
|
|
|
Vs: Leikkaus takana 12 kuukautta sitten
|
|
|
Missä Nanna kävit ottamassa? Olen harkinnut, että ottaisin nyt keväällä. Paikasta en ole varma, mielellään kuulisin lisää. Harkitsitko ( ja muut) kuinka kauan leikkausta?
|
|
hei
|
|
|
|
|
Vs: Re:Leikkaus takana 8 kuukautta, 3 viikkoa sitten
|
|
|
Mulla on anatomiset Allerganit natrellet ja kaikki on mennyt todella hyvin, ei juurikaan kipuja, ystävällinen ja hyvä palvelu, hinta jossain neljän tonnin paikkeilla jne. Treenata on voinut normaalisti yms.
Ovat 335 kokoa ja laitettu lihaksen alle. Ennen sitä imetyksen venyttämät, lähes pelkät nahat, ei siis rasvakudosta tällä alle 15 % rasvaprosentilla juurikaan.
Ainut mikä hieman harmittaa, on tissien etäisyys toisistaan eli johtuu siitä lihaksen alle laittamisesta. Saisivat olla vähän tiukemmalla rintavaolla. Kuppikoko on 75C.
Toinen asia mikä hieman häiritsee on se, että implantit tuntuvat kainaloiden sivussa selvästi, kun sitä omaa rasvakudosta ei ole. Eivät kyllä näy, mutta kosketellessa tuntee. Ovat myös ehkä hiukan kovat ja esim. vatsallaan olo on yhä epämiellyttävää, puoli vuotta leikkauksesta.
Rintaliivejä, bikeineitä yms. on vaikea löytää muita, kuin urheiluliivejä.
Jotka tosin ovat aivan ihanat käytössä.
Mutta ulkoinen muutos on kyllä pantu merkille. Sinänsä jännää, että mm. lähimmätkään työkaverit eivät tajunneet, mistä se muutos johtuu - eli eivät ole oivaltaneet tissien muutosta, vaan sen vaikutuksen profiiliin ja ryhtiin. Ihanaa on pitää tiukkoja vaatteita ja treenitoppeja, kun ON rinnat. En luopuisi mistään hinnasta. Mutta se on tullut kyllä tässä todettua, että voi kun niitä voisi jollain konstilla hieman vielä suurentaa eli kannattaa huomioida, ettei päädy liian pieniin. Mä halusin alunperin ihan B kuppia, mutta laitettiin sitten isommat implantit (istuivat kuulemma paremmin ja lopputulos tavoitteesta keskusteltiinkin kirurgin kanssa, ei sen implantin koosta)ja olen tosi onnellinen siitä. Tosin sen turvotuksen laskettua tosiaankin on useasti käynyt mielessä, että hieman isompikaan koko ei haittaisi mm. treenaamista, jota pelkäsin alkuun.
|
|
FittiLady
|
|
|
|
|